Friday, August 3, 2007

دفين


الشر معايا مش معناه مؤذى تماما

واصحاب مقربين جدا كانوا بيتهمونى بالساديه على الحاجات ال كنت بصف فيها نفسي انى رقيق

زى انى اسجل تاريخ ألم واحد صاحبي وقريب, اسجل التفاصيل الصغيره ال بتألمه بشده

اللحظات ال كانت عينيه بتلمع فيها بدموع لما كان يقرا قصيده بالتفاصيل الصغيره دى عن تجسيد ألمه كانت بالنبسالى تطهر او

حزن بيخليك صافى


مرة وانا فى اعدادى وكانت عند ماما واحده صاحبتها اوى, كانت بتنيم بنتها ال لسه مولوده مكملتش شهور فى اوضة نوم ماما لحد ماتيجى تنزل وتبقى تاخدها

اناممنعتش نفسي مره من انى افتح هدومها واشوف مثلثها الروزى الصغير

مهبلها

النظرة ال خلت البنت دى لما كبرت وبقت عندها 14 سنه كانت بتحاول كتير تعاكسنى ,كانت بتخلينى كأنى كاشفها من تحت هدومها وان اكتر من ال ممكن تعمله لاغرائى لاقامه علاقه مراهقه مع بنت كانت فاشله لانى كاشفها ومش مهتم بكشفها

انا كمان من تسدأيي لكشفى لمثلثها اعتقدت انها بتحوم حوالينى

لعين حد امتددت نظرته لمثلثها السري

ال اقوى واشد واكتر سريه من حبلها السري



النهارده وانا داخل على الياهو مسنجر عندى فى سيبر لقيت اميل فتحلى ساين ان اتوماتيك لبنت

اسمها آيه

تحديدا

آيه وجنبها شويه ارقام دوت ياهو دوت كوم لانه فيه مليون آيه

انا مقررتش او فكرت انى هعملها ساين اوت وادخل اميلى

لكنى وببساطه كأنه تعود او طبيعى امر طبيعى

لاقتنى دخلت وعلى مشارف اكتشاف عالم مثير لبنت اسمها آيه


عالم سري لبنت مليانه بعلاقات مربكه

حبيبها

لا

حبيبها الاول خالص ال استمرت معاه فتره قليله وبعدها ظهر حبيبها ال بتقول هتفضل مخلصه له طول عمرها

والعلاقات ال عملتها مع ولاد من باب احساسها بانوثتها وتبريرها انها مش علاقات ولا حاجه هى بس كانت بتسيب الولاد يعجبوا بيها او يدردشوا معاها

ده بالعكس بررت لنفسها انها صاحبة حد من ورا حبيبها فى السر ,وان كلامها مكشوف معاه لانها علاقة تعريه لازم تتعرى من كل حاجه وانها رغم كل حاجه مخلصه لحبيبها

كمان انا كنت مستنى تفاصيل الكتابه
اسلوبها
تواريخ الاميلات

صحبتها البنات ال بيبعتولها اسرارهم الشخصيه كل الصور ال وصلت لها والصور ال صورتها ومتسجله وال الصور ال استقبلتها من صحابها الصور الشخصيه ليها

التواريخ

علاقه التورايخ ببعضها

وعلاقه اسامى بتتكرر من اميل للتانى

حيرتى ان اربط هى قصدها مكان ايه بالظبط

وليه بتتكلم عن حل مشكله معينه من غير ماتشرحها الاول على اساس انها كانت لازم توضح الاول ايه هى المشكله وال الاطراف عشان افهم

المعاناه ال ها اعانيها وانا برتب المعلومات وانظمها عنها


لكنى اكتشفت من ثوانى قليله انه اميل لبنت من شهر ديسمبر 2006 لدلوقت

وانها عندها 5 اميلات ومش مؤكد انها ماسحه الباقى لان الاميلات من تواريخ مختلفه من سنه لدلوقت

وان الاميلات ال5 دى او 6 كانوا من ولاد وكلها دعوات لل هاى فايف وانها معندهاش ولا رساله مرسله منها فى السنت وان رصيدها من الصور ال مرت باميلها صفر


وانها على مستوى معين من معلومات

بنت وحيده غالبا او مش مهتمه بتوثيق اميلاتها او التعامل على الاميل ومش معقول ده الاميل السري بتاعها ال بتعاكس بيه الولاد ومحتفظه باميل تانى

وانها بتنزل تفتحه فى سيبر عشان محدش يشوفها فى البيت

او


او انى مكتشفتش منها حاجه

وهى بتمثلي دلوقت وبعد الدقايق القليله وانا كاشف مثلثها

قصدى اميلها
برغم احساسي بوضعية جلوسها على نفس الكرسي ال اناقاعد عليه فى السيبر

انها

فراااااااغ


8 comments:

Bahz.Baih said...

ياااااااااااااااا حرامى الام اس ان
يا وغد

moneer said...

مش عارف يا بلال انت دايما بتغرينى انى اتكلم فى مواضيع بتكسف او بخاف او بتعب -حاجة كده يعنى- افكر فيها مع نفسى رغم انها مواضيع شخصية تخصنى انا بس
بس شايلها معايا مخبيها زى ما انا مخبى صور امى (الله يرحمها) لانى خايف عليها لانى معرفش حاجة عن امى غير الصور دى بالظبط كل مواضيعك بتنبش جوايا
سردك لحكاياتك دايما بيغرينى انى اتكلم و افكر و انبش فى ذكرياتى اللى كلها بتسببلى الم حتى لو كانت حلوة بس المها ان هى انتهت للابد
و مش موجودة غير فى دماغى انا
بس
.........

vetrinary said...

حين تلاعبت اللفافه المحشوة بالحشيش
بالراس التى يقسمون انها ملكى
على الرغم من انى اقسم لهم ان راسى قد قطعت يوم كربلاء
لم اجد ما اقوله
ولذالك
قبلتها



مش اى بوسه طعمها كريز
ومش كل الشفايف بتعرف تبوس


على فكرة انتا حد جامد
وانا ببقى مبسوط اوى وانا بقرا شغلك

بلال حســــنى said...

منير
حلو نتقابل عند نقط تماس
وحلو تخبي صور مامتك
العيون بتسرق الصور
!

بلال حســــنى said...

امل اسكاف

اشكرك لوصف الكتابه
ومهمة الكتابه التعدى

منورالكنبه ضيف جديد

بلال حســــنى said...

vetrinary
الله يخليك


حشيش مفيش ماما
انا مت خرمانى


معبأ الكنبه دايما يا جميل

متشكر انت اجمد

elharam said...

wallahy ya m3allem ana mafhemtesh aih elly dakhal elsent items fel mothalath elserry fe aya bas 7elw ya man

Anonymous said...

مع إن إسلوب كتابتك جامد جداً و طريقتك في توصيل الإحساس رائعة إلا إني أجد في كتابتك دي نوع من إنتهاك الخصوصية أنا مش بدافع عن البنت لكن (من كان منكم بخطيءة فاليرمها بحجر)و على الرغم من خطئها من الخطأ إن إحنا نذيع معايبها و بخصوص البنت الصغيرة اللي أن كاشيفها على الرغم من وضوح المعنى اللي أنت عاسز توصلوا (و وصوله فعلاً) إلا أنه من الممكنأن يجد يعض الناس إنه إنحراف و تصويره على أنه مرض (أنا أعلم أنك صغير السن) ولكن إلحاح الحادثة على عقلك و نشرها على الناس من الممكن أن يكون عمل مشين حتى في الثقافات الغربية المتحررة يجدوا إنتهاك الخصوصية وإستغلال براءة الأطفال هملاً مقزز أعلم أنك تجده أنه عمل أدبي بحت ولكن ما شعور هاتين الفتاتين و البيئة المحيطة بهما إذا ما علموا الحقيقة هذا هو السؤال زززز وشكراً و فعلاً إستمتعت بالبلوج بتاعك